Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /var/www/vhosts/lockngo.nl/httpsdocs/_inc/class.db.php on line 0

Deprecated: mysql_escape_string(): This function is deprecated; use mysql_real_escape_string() instead. in /var/www/vhosts/lockngo.nl/httpsdocs/_inc/class.user.php on line 0

Deprecated: mysql_escape_string(): This function is deprecated; use mysql_real_escape_string() instead. in /var/www/vhosts/lockngo.nl/httpsdocs/_inc/class.user.php on line 0

Deprecated: mysql_escape_string(): This function is deprecated; use mysql_real_escape_string() instead. in /var/www/vhosts/lockngo.nl/httpsdocs/_inc/class.user.php on line 0

Deprecated: mysql_escape_string(): This function is deprecated; use mysql_real_escape_string() instead. in /var/www/vhosts/lockngo.nl/httpsdocs/_inc/class.user.php on line 0
Lock'n'go zakelijk : Lockīnīgo fietsenstallingen
SUMMARY   |   letters kleiner / groter English summary

 
LockīnīGo: fiets vast veilig
 
Lock'n'go zakelijk

Vraag en antwoord

Visie?

De standaard benadering van gemeenten voor aanpak van het probleem van fietsdiefstal is het aanbieden van mensbewaakte stallingen (betaald of gratis) en fietsenrekken met aanbindmogelijkheid.  > Lees verder

Missie?

De missie van Lock’n’Go is om een betaalbare oplossing in de markt te zetten voor het realiseren van een breed netwerk van veilige stallingplaatsen voor fietsen, zodat het gebruik van de fiets aantrekkelijker wordt. > Lees verder

Wat is Lock'n'Go?

Lock’n’Go is een dienstverlener op het gebied van veilig parkeren van fietsen, elektrische fietsen, bakfietsen en scooters. De Lock’n’Go is een elektronisch bewaakte fietsenstalling. > Lees verder

Voor wie is Lock'n'Go bedoeld?

Lock’n’Go is er voor gemeenten, bedrijven of particuliere instellingen die betaalbare, veilige bewaakte stallingen willen aanbieden aan burgers of werknemers. > Lees verder

Hoe werkt Lock'n'Go?

De Lock’n’Go stallingen worden elektronisch aangestuurd. De gebruiker kan de fiets, elektrische fiets of scooter stallen door het aanbieden van een gepersonaliseerde informatiedrager, zoals de Lock’n’Go pas, de OV-fiets pas, de OV-chipkaart, een stadspas of mobiele telefoon.  > Lees Verder

Hoe lang is Lock'n'Go al op de markt?

Vanaf april 2006 worden de Lock’n’Go stallingen in de openbare ruimte toegepast. >Lees verder

Hoe gebruiksvriendelijk is Lock'n'Go?

Het gebruiksgemak van Lock’n’Go wordt alom geprezen.  De fiets wordt door middel van een elektronische fietsklem binnen enkele seconden eenvoudig boven het zwaartepunt van de fiets vastgezet aan het sterkste punt van de fiets (de zadelbuis). > Lees verder

In welke mate is Lock'n'Go goed inpasbaar in de openbare ruimte?

Lock’n’Go heeft veel aandacht geschonken aan esthetica. De ontwikkeling is tot stand gekomen in samenwerking met gerenommeerde ontwerpers, stedenbouwkundigen, verkeerskundigen, beheerders van de openbare ruimte en de fietsersbond.> Lees verder

Waar kan ik Lock'n'Go vinden?

In verschillende gemeenten wordt het Lock’n’Go concept inmiddels toegepast. Kijk voor een actueel overzicht op de homepage van de website www.lockngo.nl

Welke locaties zijn geschikt voor het plaatsen van Lock'n'Go stallingen?

Lock’n’Go kan in principe op elke hoek van de straat toegepast worden. > Lees verder

Hoe flexibel is Lock'n'Go?

Lock’n’Go kan op elke gewenste locatie, in de openbare ruimte of inpandig, in veelvouden per twee stalplaatsen geplaatst worden. Zo kan elke stalling in een later stadium eenvoudig uitgebreid of verplaatst worden.

Is Lock'n'Go te gebruiken als 'huurfietsenconcept'?

 

 

 

 

 

Visie?

De standaard benadering van gemeenten voor aanpak van het probleem van fietsdiefstal is het aanbieden van mensbewaakte stallingen (betaald of gratis) en fietsenrekken met aanbindmogelijkheid. Tevens is er een beweging voor betere registratie, zodat gestolen fietsen makkelijker kunnen worden teruggevonden. Geconstateerd kan worden dat gemeenten met deze benadering in zekere mate succesvol zijn, maar dat de benadering onvoldoende is om de burger in voldoende mate op de fiets te krijgen. Het volgende kan daarbij worden opgemerkt:

- De exploitatie van mensbewaakte stallingen is zeer kostbaar (aanschaf en beheer), en kunnen alleen centraal worden toegepast op plaatsen waar ruimte beschikbaar is en de stallingbehoefte groot is (bijvoorbeeld een stationslocatie);

-  De openingstijden van een mensbewaakte stalling is beperkt. Openstelling op stillere uren is bedrijfseconomisch zeer onrendabel.

- De afstand die een fietser bereid is te lopen naar de eindbestemming is zeer gering (50 tot 100 meter);

- De politie constateert dat voor professionele fietsendieven (ketting)sloten nauwelijks een belemmering vormen.

Veel bestemmingen genereren veel fietsverkeer, maar niet genoeg om mensbewaakte stallingen te rechtvaardigen. Om die reden worden veelal rekken met aanbindmogelijkheden geplaatst, hetgeen de kans op diefstal maar beperkt reduceert. Juist op die plaatsen is behoefte aan een veiliger systeem. De voorkeur van overheidsinstanties, zoals provincies en gemeenten, gaat daarbij uit naar een systematiek die de verschillende stallingbehoeften naadloos met elkaar integreert, zodat de fietser binnen een stad een totaaloplossing kan worden geboden. Deze totaaloplossing bestaat uit een mix van verschillende stallingvoorzieningen, zoals:

- Grootschalig mens bewaakt, vaak ondergronds.

-  Grootschalig elektronisch bewaakt (d.m.v. een fysieke afsluiting zoals een tourniquet), vaak bij stationslocaties,

- Kleinschalig elektronisch bewaakt (d.m.v. een fysieke afsluiting voor een beperkt aantal fietsen), in de openbare ruimte.

- Onbewaakt (fietsenrekken met of zonder aanbindmogelijkheid), in de openbare ruimte.

Lock’n’Go biedt met haar concept één van de oplossingen op het gebied van de kleinschalig elektronisch bewaakte stallingoplossing, door de veiligheid van een bewaakte stalling te combineren met het gebruiksgemak van een fietsenrek, waardoor een fijnmazig netwerk van veilige stallingen door de hele stad kan worden geboden. > Terug

 

 

Missie?

De missie van Lock’n’Go is om een betaalbare oplossing in de markt te zetten voor het realiseren van een breed netwerk van veilige stallingplaatsen voor fietsen, zodat het gebruik van de fiets aantrekkelijker wordt. Zowel voor bezoekersverkeer als voor woon- werkverkeer en al dan niet als onderdeel van ketenmobiliteit. Daarbij zal de markt zoveel mogelijk een volledige propositie worden geboden van producten met bijbehorende dienstverlening. Tevens zal worden aangesloten bij andere initiatieven ter stimulering van het gebruik van duurzame vervoersmiddelen, zoals bijvoorbeeld OV-fiets en de OV-chipcard. Op deze wijze moet bewerkstelligd worden dat er, vooral in binnenstedelijke omgevingen, substantieel meer gebruik gemaakt wordt van de fiets, eventueel als voor- en/of natransport in combinatie met bus of trein.> Terug

 

 

Wat is Lock'n'Go?

Lock’n’Go is een dienstverlener op het gebied van veilig parkeren van fietsen, elektrische fietsen, bakfietsen en scooters. De Lock’n’Go is een elektronisch bewaakte fietsenstalling.Het concept is gezamenlijk ontwikkeld met de fietsersbond en de politie. Lock’n’Go biedt enerzijds de veiligheid van een bewaakte stalling en anderzijds het gebruiksgemak van een traditionele (onbewaakte) stallingsplaats, zoals 24 uur per dag en 7 dagen in de week beschikbaar. Gedoe met het aanbinden van grote zware kettingen behoren tot het verleden. Eenvoudig en kostenefficiënt kan op deze manier een bewaakt stallingsnetwerk op elke hoek van de straat worden gerealiseerd. > Terug

 

 

Voor wie is Lock'n'Go bedoeld?

Lock’n’Go is er voor gemeenten, bedrijven of particuliere instellingen die betaalbare, veilige bewaakte stallingen willen aanbieden aan burgers of werknemers. Lock’n’Go maakt bewaakt stallen betaalbaar en het fietsgebruik inzichtelijk, door gebruik te maken van moderne bewezen technologie, vergelijkbaar met die van de OV-chipkaart. > Terug

 

 

Hoe werkt Lock'n'Go?

De Lock’n’Go stallingen worden elektronisch aangestuurd. De gebruiker kan de fiets, elektrische fiets of scooter stallen door het aanbieden van een gepersonaliseerde informatiedrager, zoals de Lock’n’Go pas, de OV-fiets pas, de OV-chipkaart, een stadspas of mobiele telefoon. Elke Lock’n’Go stalling heeft via een draadloze online verbinding contact met het BackOffice, waar alle stallingacties geregistreerd worden. Vanwege deze registratie kent Lock’n’Go ook geen zogenaamde weesfietsen. Op basis van deze informatie wordt door de Lock’n’Go klantenservice rapportages verstrekt, waarin het aantal stallingacties, de parkeerduur, de bezettingsgraad, en het gebruik van de verschillende doelgroepen verstrekt wordt. > Terug

 

 

Hoe lang is Lock’n’Go al op de markt?

Vanaf april 2006 worden de Lock’n’Go stallingen in de openbare ruimte toegepast. Inmiddels zijn op 13 locaties Lock’n’Go stallingen in gebruik. In al deze jaren is er geen enkele fiets uit de Lock’n’Go stallingen gestolen. > Terug

 

 

 

Hoe gebruiksvriendelijk is Lock’n’Go?

Het gebruiksgemak van Lock’n’Go wordt alom geprezen.  De fiets wordt door middel van een elektronische fietsklem binnen enkele seconden eenvoudig boven het zwaartepunt van de fiets vastgezet aan het sterkste punt van de fiets (de zadelbuis). Daarna is de fiets via de klem en fietshouder nagelvast verbonden met de grond. De fiets staat daarna veilig gestald tegen diefstal en de te bezoeken eindlocatie ligt altijd op korte loopafstand. Belangrijk daarbij is dat iedere paal zijn eigen lezer heeft en dat de gebruiker dus niet eerst naar een centrale informatiezuil hoeft om daar zijn administratie te verrichten. Alles dus direct bij de hand. > Terug

 

 

In welke mate is Lock’n’Go goed inpasbaar in de openbare ruimte?

Lock’n’Go heeft veel aandacht geschonken aan esthetica. De ontwikkeling is tot stand gekomen in samenwerking met gerenommeerde ontwerpers, stedenbouwkundigen, verkeerskundigen, beheerders van de openbare ruimte en de fietsersbond. Uiteindelijk is een zeer compacte laag-laag stalling tot stand gekomen die zowel enkelzijdig als dubbelzijdig op een esthetische wijze is in te passen in de openbare ruimte, waarbij zowel de stalling als de directe omgeving op een zeer eenvoudige manier kan worden schoongehouden. > Terug

 

 

Welke locaties zijn geschikt voor het plaatsen van Lock'n'Go stallingen?

Lock’n’Go kan in principe op elke hoek van de straat toegepast worden. Locaties voor Lock’n’Go zijn o.a. stadscentra, winkelcentra, stations, OV-haltes, P+R transferia, sportcomplex, theater, bibliotheek, stadhuis, werk en thuis in de voortuin. > Terug